
Projekt LEPSZA SZKOŁA ma na celu badanie efektywności nauczania matematyki oraz bieżące monitorowanie osiągnięć uczniów w tej dziedzinie.
Certyfikat Lepszej Szkoły dla Szkoły Podstawowej w Przykonie 2017/2018 (pdf)
Certyfikat Lepszej Szkoły dla Szkoły Podstawowej w Przykonie 2016/2017 (pdf)
Polega na diagnozowaniu kompetencji matematycznych w trzech sesjach: Sesja 1 – początek nauki w danej kasie, Sesja 2 – po I okresie nauki oraz Sesja 3 – na zakończenie nauki w danej klasie.
Nauczyciele systematycznie przeprowadzają badania poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, posługując się specjalistycznymi narzędziami pomiaru dydaktycznego, analizują osiągnięcia uczniów, porównując je z wynikami pozostałych uczestników.
Raporty cykliczne zawierają:
• analizę wyników po każdym teście,
• wyniki każdego ucznia oraz całej klasy na tle rezultatów szkolnych i ogólnopolskich,
• informację, które z typów zadań sprawiają uczniom najwięcej trudności.
Raporty progresywne pokazują dynamikę postępów uczniów i całej klasy po kolejnych testach, są dobrym źródłem ewaluacji pracy matematyków w naszej szkole oraz rzetelną i szczegółową informacją dla rodziców. Standaryzowane testy są dostosowane do podstawy programowej i aktualnych wytycznych CKE. Sesje zapewniają kompleksowe przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych, wpływają na podnoszenie jakości kształcenia w szkole. Organizatorem przedsięwzięcia jest Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
W tym roku szkolnym w programie „Sesje z plusem” udział wzięli uczniowie II etapu edukacyjnego wraz z nauczycielami matematyki.
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie otrzymała Certyfikat LEPSZEJ SZKOŁY.